עיבוי שפתיים

 

עיבוי שפתיים – סקין בוסטר או פרופילו, ג’ובידרם או סטילאג?

עיבוי שפתיים הוא אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים כיום והמענה הטוב ביותר עבורו, הוא טיפול באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית.
חומצה היאלורונית, הינה חומר טבעי הקיים בגופנו בכמות של כ-15 גרם, והיא נמצאת בעיקר בעור ובמפרקים. מטרתה לספוח נוזלים, ללחלח את העור ולמנוע זעזועים. 

מדוע נוצר צורך בעיבוי שפתיים?

עם השנים עובי השפתיים פוחת, זאת, בשל הפחתה בשומן התת עורי, רקמת השריר והעור הנובע מתהליך של איבוד סיבי קולגן ואלסטין.

צורת השפתיים משתנה – זוויות הפה נופלות מטה, תוך היווצרות קמטי המריונטה (בדומה לבובה על חוטים).

מעל השפה מופיעים קמטוטים עדינים המכונים "Bar Codes", אשר מתחילים כקמטים אנכיים על קו השפה העליונה. קמטים אלה אופייניים למעשנים, עקב כיווץ השפה החוזר וכמעט שאינם נראים בקרב גברים, עקב עור פנים עבה, והגילוח הגורם לפילינג יומי.

המאפיינים של שפתיים יפות

יחס בין גובה השפה העליונה שווה לשפה התחתונה, הוא שליש לשני שליש בהתאמה. (לציין כי הטרנד כיום הוא עיבוי השפה העליונה כעובי התחתונה, מה שמעניק מראה אקזוטי יותר לשפה).

יחס המרחק בין השפתיים לאף לבין השפתיים לקצה הסנטר גם הוא שליש לשני שליש בהתאמה.

למה דווקא חומצה היאלורונית?

החומצה ההיאלורונית היא חומר מילוי שכבר שנים רבות עושים בו שימוש ברפואה אך בשנים האחרונות תפס תאוצה בתחום הרפואה האסתטית.
בתי מותג אמינים ובעלי מוניטין הוציאו סדרות של מוצרים המבוססות על החומר המופלא הזה, כגון סטילאג', פרופילו, ג'ובידרם ועוד.

כאמור, היתרון הגדול של החומצה ההיאלורונית, אשר הופך אותה לטיפול מועדף על פני הרבה טיפולים אחרים, ותיקים או חדשים יותר, היא היותה חומר טבעי שמיוצר בגופנו ולכן, היא בטוחה מאד לשימוש ומתכלה מעצמה עם הזמן.

אמנם, החומצה שמזריקים היא כזאת שמסונתזת באופן מלאכותי במעבדה, אך עדיין, הגוף מזהה אותה כחומר מוכר ומגיב אליה בצורה טובה, שלא כמו אל חומרים כימיים אחרים כמו סיליקון למשל, שאינו מומלץ לשימוש להגדלת שפתיים עקב סיכון של זיהום / נדידה של החומר / הצטברות של גושים ומשום שבמקרה הצורך ניתן להסירו בניתוח בלבד.

הפופולריות העצומה של החומצה ההיאלורונית משכה הרבה מאד תשומת לב והניבה מאמצי פיתוח וייצור מצד יצרני קוסמטיקה וביוטק בכל העולם.

מאחר שמדובר בשוק גדול של צרכנים שצמאים לטיפולים אסתטיים בריאים, בטוחים ויעילים, התחרות בקרב היצרנים היא גדולה והיצע התכשירים בשוק – גדול כמוה.
זה אומר, שניתן למצוא חומרים ברמות איכות שונות וכדאי מאד לוודא שהטיפול מבוצע באמצעות חומרים איכותיים מבית טוב ועל ידי רופא אמין, מקצועי ומנוסה – לפני שמתיישבים על כיסא הטיפולים.

רשימת השאלות והחיפושים ברשת היא ארוכה ומגוונת: "סטילאג הזרקה",  תופעות לוואי חומצה היאלורונית שפתיים, מהן ועל מה חשוב להקפיד? כיצד יודעים לבחור בין המותגים השונים? האם יש הבדל בין פרופילו, סטילאג או ג’ובידרם? כמה עולה הזרקת פרופילו? כמה עולה מזרק פרופילו? מה מחיר מזרק סטילאג? והאם מומלץ לבחור בחומצה היאלורונית של סטילאג לשפתיים?

והתשובה היא פשוטה: תקני איכות ובטיחות. החומרים האיכותיים באמת יעמדו בשורה של תקני איכות מחמירים, אמריקאיים, אירופאיים וישראלים ויהיו מאושרים על ידי משרד הבריאות. כמובן, שהם יהיו גם יקרים יותר מחומרים שאינם עומדים בכל דרישות התקן.
מאד לא מומלץ להתפשר על חומר שאינו עומד בתקנים, גם אם מחירו מפתה מאד. במקרה הזה, מחיר זול מדי דווקא צריך להדליק נורה אדומה.

דברים שחשוב לדעת על טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית

החומר משמש לקשת רחבה של טיפולים אסתטיים שלכל אחד מהם מטרה טיפולית שונה:

  • מילוי קמטים
  • תיקון שקעים ופגמים בעור
  • תיקוני א-סימטריה קלים
  • עיבוי שפתיים
  • מילוי של שטחים נרחבים יותר בפנים או בגוף

לכל אחת מהמטרות הללו ולכל איזור בפנים (או בגוף), יש פורמולה שונה של החומצה, והיא שונה במידת הסמיכות שלה ובחומרים הנוספים הנלווים אליה.
חשוב ביותר שהרופא יידע לבחור את הפורמולה המתאימה בדיוק למטרה שרוצים להשיג, כדי לקבל תוצאות טובות שישמרו לטווח ארוך ולהימנע מתקלות לא נעימות ומתוצאות לא אסתטיות.
במקרה של השפתיים, מומלץ להשתמש בחומצה לא נוקשה מדי ולא רכה מדי, זאת כדי לתת תחושה טבעית בשפה אשר תחזיק פרק זמן משמעותי. דוגמא למוצר טוב ומומלץ לעיבוי שפתיים, היא volift של ג’ובידרם.
האם יש למוצרי ג’ובידרם תופעות לוואי? כמובן, כמו לכל מוצר אחר בעולם הקוסמטיקה והתרופות. אך במקרה של חומצה היאלורונית שמגיעה מיצרן אמין ומיוצרת בתנאים הקפדניים ביותר, הסיכוי לתגובות אלרגיות או לתופעות לוואי מצטמצם משמעותית.

קיימות מספר חברות המייצרות חומצה ייעודית לשפתיים, דוגמת special lips של סטילאג', רבנס kiss ועוד.

החומצה מוזרקת לאחר מריחה של משחה מאלחשת ובנוסף, החומצה עצמה מכילה חומר הרדמה מקומי. מזריקים אותה לאזורים מסוימים בשפה, וכן לקונטור של השפה בהתאם לצורך ובהתאם לבקשת המטופלת. בדרך כלל מוזרק עד מזרק אחד של מיליליטר, לשפה העליונה והתחתונה.

לקמטוטים סביב השפה העליונה (Barcodes), האופייניים מאוד למעשנות, מוזרק חומר דליל יותר שטחי, ישירות אל תוך הקמט בהזרקה תוך עורית. לעיתים אף מומלץ להזריק לשפה חומרים המשפרים בעיקר את איכות העור וסופחים נוזלים מרובים כגון פרופילו או סקין בוסטר.

רצוי, שלא להזריק מעבר למזרק אחד לכל השפתיים וזאת כדי לא לקבל שפתיים מוגזמות, ברווזיות ובעלות מראה לא טבעי. הזרקה מעבר למזרק אחד של חומר בפעם אחת לשפה מסכן את המטופלת בנמקים, חוסר סימטריה, ותחושה של גבשושיות.

יתרונות וחסרונות של חומצה היאלורונית

יתרונה החשוב ביותר של החומצה ההיאלורונית הוא יכולת הדיוק הטובה ומיעוט תופעות לוואי.
לא פחות חשוב מכך הוא, שבמידת הצורך, אפשר להמיס בקלות את החומר ולחזור למראה ההתחלתי באופן מידי.

חסרונה של החומצה ההיאלורונית, הוא זמן הספיגה הקצר יחסית שלה. הדבר משתנה ממטופלת למטופלת ותלוי בפעילות גופנית, הזזת השפתיים, עישון, לעיסה מרובה.  גם סוג החומצה מהווה גורם לזמן ספיגתה. חומרים נוקשים למשל מחזיקים זמן רב יותר. החומצה נספגת לחלוטין לאחר כשנה. רוב המטופלות מגיעות להזרקה נוספת לאחר כחצי שנה בעת ספיגה של מחצית מהחומצה.

תופעות לוואי של עיבוי שפתיים וסיכונים בטיפולי מילוי שפתיים

  • שטפי דם ונפיחות מקומית –
    תופעה שכיחה שחולפת מעצמה לאחר כעשרה ימים. לזירוז התופעות ניתן להשתמש בג'ל ארניקה, קומפרסים, ועיסויים עם קרם טראומיל.
  • זיהום –
    נדיר ביותר. במידה ומופיע, ניתן טיפול אנטיביוטי בכדורים.
  • הרפס –
    למטופלת עם אירועים חוזרים של הרפס רצוי לתת טיפול מניעתי בכדורי זובירקס.
  • אסימטריה –
    מטופל בתוספת של חומצה היאלורונית או בהמסה.
  • נמק בעור –
    תופעה נדירה ביותר. מטפלים בה בהמסת החומצה ההיאלורונית, מתן סטרואידים וטיפול שמרני.

כמה זה עולה? סטילאג מחירים, פרופילו מחיר, ג'ובידרם ומותגים מומלצים אחרים

מי שיעשה מחקר אינטרנטי לא יזדקק לזמן רב כדי להבין מהם המותגים השולטים בשוק. קל מאד למצוא על סטילאג המלצות, וכך גם על ג'ובידרם, פרופילו, סקין בוסטר, טאוסיאל, רסטילן ואחרים.
ועדיין, יש הבדלים בין הפורמולות השונות וחשוב מאד לבחור ברופא עור מומחה, המנוסה בסוג זה של טיפולים, ומכיר את כל הדקויות וההבדלים בין חומר אחד למשנהו.
לדוגמא, למותג סטילאג, חומצה היאלורונית שמועשרת באנטיאוקסידנטים, אשר מלבד היותם מרכיב אנטי אייג'ינג גם תורמים לשימור ארוך טווח של התוצאות. לעומתם, מזרק פרופילו פחות מתאים לעיבוי שפתיים אבל נהדר לחידוש של העור באיזור העיניים, זוויות הפה, ולמשטחים כמו צוואר ומחשוף, זרועות וגב כף היד.

כאשר אנו נמצאים בליגה של החומרים הטובים ביותר בשוק, ההפרשים בעלויות בין המותגים השונים הם זניחים ולטיפול של ג'ובידרם, של פרופילו, של טאוסיאל, או הזרקת סטילאג – מחיר דומה, שברוב המקרים מתחיל בכ- 2,000 ₪ ויכול להגיע לכמה אלפי שקלים במידה וצריך להשתמש ביותר ממזרק אחד או לבצע יותר מטיפול אחד.

ההבדל במחיר מושפע גם מהפורמולה הנבחרת מתוך סדרת המוצרים, בהתאם למטרת ואיזור הטיפול.

דגשים לסיכום

  • הקפדה על שימוש במוצרים שיש להם תו תקן מוכר ואמין ואישור משרד הבריאות.
  • טיפול אך ורק מידי רופא עור מומחה ובעל ניסיון.
  • הגדרה מדויקת ככל האפשר של התוצאה הרצויה תוך התייעצות עם הרופא לגבי שיקולים חשובים וקבלת תשובות לכל השאלות.
וואטסאפ טלפון
+