מינוקסידיל פומי: טיפול בנשירת שיער

מחקרים עדכניים מצביעים על כך שמינון נמוך של מינוקסידיל פומי (אוראלי) יכול לשמש כטיפול יעיל ובטוח להפרעות שיער שונות, כולל נשירת שיער בדוגמת גבר (MPHL) ונשירת שיער בדוגמת אישה (FPHL). ישנם מספר יתרונות מעשיים לשימוש במינוקסידיל פומי על פני השימוש במינוקסידיל מקומי, כגון שיפור תוצאה קוסמטית, חיסכון בעלויות, ואפשרות לשלבו עם טיפולים מקומיים אחרים או עם חומרים להסוואה.

יתרונות המינוקסידיל הפומי

מינוקסידיל פומי מהווה פתרון טוב לחולים שאינם יכולים לסבול את השימוש במינוקסידיל מקומי או בטיפולים סיסטמיים אחרים. מינון נמוך של התרופה, הנע בין 0.25 ל-1.25 מ"ג ליום עבור נשים עם FPHL ובין 2.5 ל-5 מ"ג ליום עבור גברים עם MPHL, מוביל לתגובה קלינית חיובית ולייצוב נשירת השיער. מינוקסידיל פומי מסייע גם בשיפור המראה הקוסמטי, שכן הוא לא משפיע על צבע השיער האפור ואינו משאיר שאריות על הקרקפת כמו הנוסחה המקומית.

השימוש בפורמולה הפומית עשוי להראות תוצאות ראשוניות תוך כשלושה חודשים. יתרון נוסף הוא העלות הנמוכה יחסית של התרופה בהשוואה לטיפולים המקומיים.

התוויות לטיפול במינוקסידיל פומי

בעוד שמינוקסידיל פומי מאושר כיום לטיפול ביתר לחץ דם, מחקרים מראים שהוא יכול להיות יעיל לטיפול בנשירת שיער טיפוסית, בעיקר בקרב נשים עם FPHL. בנוסף, שימוש במינון נמוך של מינוקסידיל פומי הראה תוצאות מבטיחות גם בגברים עם MPHL.

מכיוון שמינוקסידיל פומי מיושם כיום כטיפול מחוץ לתווית לנשירת שיער, יש להתאים אותו אישית לכל מטופל, במיוחד עבור מטופלים צעירים עם נשירת שיער בינונית או כאלה שאינם מגיבים לטיפולים מקומיים.

התוויות נגד ואמצעי זהירות

למרות שלמינוקסידיל פומי יש השפעה מינימלית על לחץ דם בחולים עם לחץ דם תקין, יש להתחשב בכמה התוויות נגד ואמצעי זהירות. התרופה אינה בטוחה לשימוש במהלך ההריון, שכן היא עלולה לגרום לשיעור יתר בעוברים (קטגוריה C). כמו כן, התרופה עלולה לעבור לחלב אם ולכן אסורה לשימוש באמהות מניקות. חולים עם מחלות לב, יתר לחץ דם חמור, אי ספיקת כליות כרונית או אי ספיקת לב צריכים להשתמש בתרופה בזהירות יתרה.

תופעות לוואי של מינוקסידיל פומי

למינוקסידיל פומי ישנן תופעות לוואי אפשריות, הכוללות צמיחת שיער מוגברת באזורים לא רצויים, עלייה במשקל, דופק מהיר וכאבים בחזה. בנוסף, חלק מהמטופלים עשויים לחוות סומק, נפיחות בגפיים או ברגליים התחתונות.

סיכום

מינוקסידיל פומי עשוי להיות טיפול יעיל ובטוח עבור חולים עם נשירת שיער, במיוחד עבור אלו שאינם יכולים לסבול את המינוקסידיל המקומי או שנכשלו בטיפולים קודמים. מינונים נמוכים של מינוקסידיל פומי עבור נשים הם נמוכים יותר מאשר המינונים המיועדים לגברים. יתרון משמעותי של טיפול זה הוא שיפור הדבקות לטיפול לאורך זמן בהשוואה לנוסחות מקומיות. עם זאת, יש לבצע התאמה אישית של הטיפול ולהתייעץ עם רופא עור.

ואתם מוזמנים לתאם פגישה:

בטלפון  052-459-0032  |  באימייל Dreldar9911@gmail.comבהשארת פרטים כאן

וואטסאפ טלפון
+