הזעת יתר: הבעיה והטיפול

מרבית המתבגרות והמתבגרים יחילו לחוות הזעה מוגברת סביב תהליך ההתבגרות כתוצאה משינוים הורמונליים. התופעה פוחתת עם השנים כך בגיל מבוגר, רוב האנשים ירגישו ירידה בהיקף ההזעה בעוד שאצל אחרים חומרת הבעיה לא תפחת עם השנים. כיום הנטיה להעריך כי הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי הבלוטות זיעה הקימות רגישות במידה יתרה לעצבים ובתגובה לכך רגישים יתר על המידה.

האזורים הנפוצים להזעת יתר הינם בתי שחי כפות ידיים ורגליים.

התופעה מביכה במיוחד. הסובלים מבעיה זאת נוטים ללבוש חולצות שחורות מאחר שהזיעה פחות נראית לעין עם ביגוד שחור. 

ישנם אנשים הנושאים עימם חולצה להחלפה במהלך היום. במקרים כאלה שהזיעה משבשת את חיי היום יום ממליץ ד"ר אלדר על טיפול פשוט שאינו ניתוחי ובעל יעילות גבוהה, הזרקת בוטוליניום טוקסין המשמש להחלקת קמטים בפנים ונחשב ליעיל ביותר. הטיפול יעיל ל 4-6 חודשים, זול יותר מתהליכים כירורגיים אחרים וכמובן ללא סיכון או תופעות לוואי בלתי הפיכים. הטיפול מקטין בצורה משמעותית את כמות הזיעה המופרשת ובכך מאפשר אורך חיים נורמלי. לאנשים המתקשים לבצע את הטיפול פעמים בשנה מומלץ לבצע את הטיפול בחודשי הקיץ ובכך להנות מקיץ נעים ללא הזעה טורדנית.

הזעה בכפות הידיים והרגליים והטיפול בה

מעבר להיבט החברתי שיש בהזעת יתר בבתי שחי, בהזעה בכפות ידיים ישנה השפעה על התפקוד בחיי היום יום, האנשים הללו ימנעו ללחוץ ידיים, או כל עבודה הדורשת מוטוריקה עדינה. הזרקה של בוטוליניום טוקסין במקומות בכפות ידיים ורגליים כואבת מאוד ולא נעימה, במקרים כאלה מומלץ על טיפולים מקומיים הנרכשים בבתי מרקחת עם או בלי מרשם רופא. קיימים מכשירים ביתיים הניתנים לרכישה, פעילות מכשירים אלו מבוססת על גירוי בלוטות הזיעה ועיכוב ההפרשה שלה.

במידה והתכשירים המקומיים והמכשירים החשמליים אינם עובדים ניתן לשקול הזרקה של בוטוליניום טוקסין לכפות ידיים ורגליים לאחר הרדמה מקומית. 

וואטסאפ טלפון
+
דילוג לתוכן