קונדילומה אצל נשים תסמינים

מטרתה של בדיקת הפאפ בצוואר הרחם אצל נשים היא לגלות את נוכחותו של ווירוס הפאפילומה. לווירוס זה וריאנטים רבים אשר חלקם עלולים לגרום לסרטן ומכאן חשיבות הבדיקה. ההדבקה בווירוס מתבצעת בעת קיום יחסי מין ואגינליים, אוראליים או אנאליים ולכן קונדילומה אצל נשים תסמינים- עלולה להופיע  באזור איבר המין, במפשעה, בירכיים, בפי הטבעת, או בלוע, בגרון ובפה. הקונדילומה היא יבלת בצבע העור, שטוחה או בולטת בעלת מראה כרובית, קטנה אך עלולה לגדול. היא מופיעה כבודדים או בקבוצות ותהליך הופעתה על העור מלווה בתחושת גרד או כאב ולאחר מכן עלול להיווצר דימום בעת קיום יחסי מין.

קונדילומה בצוואר הרחם ניתנת למניעה

כאמור, בדיקת הפאפ השנתית נועדה לגלות את ווירוס הפאפילומה ונוכחות קונדילומה בצוואר הרחם. ניתן לחסן נערות ונשים צעירות שטרם קיימו יחסי מין עם שותפים רבים נגד הווירוס, אך לאחר שמתרחשת הדבקה לא ניתן לחסן. כאשר מתגלה קונדילומה אצל נשים טיפול יכול לסייע בבלימת המחלה ומיגור הסימפטומים. גם כאשר הקונדילומות נעלמות בעקבות טיפול הן עלולות לחזור.

טיפול בקונדילומות אצל נשים

אז כאמור, במצבים מסויימים ניתן לחסן, אך אם לא, קיימות שיטות טיפול בקונדילומות שכבר הופיעו לאחר הדבקה. הטיפול הנפוץ ביותר הינו תרחיף או קרם למריחה על האזור הנגוע שניתן לקנות רק עם מרשם רופא. שיטות טיפול אחרות שכולן מתבצעות על ידי רופא הן הקפאה באמצעות חנקן נוזלי, טיפול בחום באמצעות קרני לייזר או מחט חשמלית, או טיפול כירורגי במהלכו כורת הרופא את הקונדילומה. עם הסרת הקונדילומה נעלמים הסימפטומים לנוכחות הווירוס וגם המטרד האסתטי, אך הווירוס עצמו לא נעלם והוא עדיין קיים בגוף ופוטנציאלית יכול להתפרץ שוב.

חושדת שנדבקת? פני לרופא עור ומין

לא תמיד ניתן לדעת אם נדבקת, אך אם את חושדת או לחלופין אם הופיעו יבלות באזור הפות, פי הטבעת, המפשעה, או באזור הפה פני מיד לאבחון וטיפול. אם את תושבת אזור המרכז אני עומד לרשותך, שמי ד"ר אורן אלדר ואני רופא עור ומין בכיר בעל ניסיון רב בתחום. אני מטפל במגוון בעיות עור עם דגש על רפואה אסתטית באופן מקצועי ואמין עד לקבלת תוצאות מעולות. הקליניקה שלי מאובזרת בציוד חדיש ומודרני ואני משתמש רק בחומרים האיכותיים ביותר. ניתן ליצורה קשר דרך האתר או באמצעות הטלפון.

וואטסאפ טלפון
+