תמיסת קנתרידין לטיפול במולוסקום קונטגיוזום: פתרון בטוח ויעיל

אקנה– סיבות, אבחון וטי

רקע על המחלה

מולוסקום קונטגיוזום (Molluscum contagiosum) היא מחלת עור זיהומית ומדבקת המתבטאת בהופעת יבלות קטנות על העור. יבלות אלו עלולות להישאר על העור במשך חודשים ואף שנים, להדביק בקלות אחרים ואף להותיר צלקות.

הטיפול בקנתרידין

בשנת 2023, מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את השימוש בתמיסת קנתרידין לטיפול במולוסקום קונטגיוזום לילדים בני שנתיים ומעלה. קנתרידין הוא חומר המופק מגחליליות ומשמש לטיפול מקומי ביבלות באמצעות מריחה על פני הנגעים.

מנגנון הפעולה

התמיסה פועלת במנגנון אימונותרפי, המגרה את מערכת החיסון המקומית לתקוף את הנגעים, מה שמוביל להשתלפחות שלהם, הגלדה ולבסוף החלמה מלאה. לאחר מריחת התמיסה, יש לשטוף את הגוף לאחר 24 שעות, ולחזור על הטיפול אחת לשלושה שבועות עד להחלמה מלאה.

יתרונות הטיפול

היתרון המרכזי של הקנתרידין הוא שהוא אינו גורם לכאב בזמן הטיפול. התגובה לטיפול מתרחשת רק לאחר מספר ימים, כך שהילד לא מקשר בין הטיפול לתחושה. זה הופך את הטיפול לידידותי יותר עבור ילדים.

עם זאת, חשוב לציין שהתמיסה אינה מיועדת לטיפול בנגעים הממוקמים בעפעפיים, והיא עלולה לגרום לכוויות בעור ולעיתים להותיר כתמים או צלקות. לכן, הטיפול מאושר לביצוע רק על ידי רופא עור מומחה.

תהליך הטיפול בקליניקה

לד"ר אלדר ניסיון רב בטיפול ביבלות טבוריות באמצעות קנתרידין. במסגרת הפגישה בקליניקה, מבוצעת הערכה מקיפה של מצב היבלות והעור, ומומלצים אמצעים טיפוליים נוספים לשיפור מצב העור ולעידוד ההחלמה.

במהלך הביקור הראשוני, יתבצע אבחון סופי של סוג הנגעים, מיקומם, וגיל המטופל. ד"ר אלדר יסביר למטופל את טיב הממצאים, המשמעות שלהם, הצורך והדחיפות בטיפול, ואופן הטיפול המתאים. לאחר ההסכמה על הטיפול, יוחלט האם ניתן לבצעו מיד כחלק מהביקור או שיש צורך לתאם מועד נוסף.

יש להדגיש כי הטיפולים השונים אינם כלולים במחיר ביקור הייעוץ, ועל כן יש לקחת זאת בחשבון בעת תכנון הטיפול.

לקריאה נוספת בנושא קנתרידין: לחץ כאן לקריאת מאמר בנושא הקנתרידין

4o

בטלפון  052-459-0032  |  באימייל Dreldar9911@gmail.comבהשארת פרטים כאן

וואטסאפ טלפון
+