מבוא לטיפול ביבלות בכפות רגליים Plantar Warts.

יבלות הן סוג של זיהום עור בכפות הרגליים הנגרם על ידי וירוס הפפילומה האנושי (HPV). הזיהום גורם להיווצרות בליטות גסות, אשר עשויות להיות לא נוחות או כואבות. אפשרויות הטיפול כוללות תרופות ביתיות, תרופות וטיפולים.

מהן יבלות ?

 יבלות בכפות רגליים (verruca plantaris) הן בליטות גסות שפירות (לא מזיקות) הנוצרות על כפות הרגליים. הם מתפתחים כאשר וירוס הפפילומה האנושי (HPV) חודר לחתך או סדק בעור וגורם לזיהום.

כיצד יבלות בכפות רגליים משפיעות על הגוף שלנו?

יבלות עשויות להיות כואבות. הם עשויים לגרום לנו לשנות את אופן העמידה, ההליכה או הריצה כדי למנוע כאב. לאורך זמן, שינויים אלה ביציבה או בתנועה הטבעית שלך עלולים לגרום לכאב, אי נוחות או מתח בשרירים, ברקמות או במפרקים בכפות הרגליים ובקרסוליים.

מהם התסמינים של יבלות בעפות רגליים?

אמנם הן דומות במראה ליבלות אחרות, אבל הן קיימות עמוק יותר בעור, כמו קרחון.

משטח מחוספס ועבה שעשוי להיראות כמו כרובית.

שינוי צבע (ורוד כהה, צהוב, חום, סגול או אפור).

מנוקד בכתמים חומים או שחורים (זרעי יבלת). אלו קרישי דם מיובשים.

כאב או רגישות.

אִי נוֹחוּת.

מְדַמֵם.

יבלות צמחיות נוצרות בדרך כלל:

על, סביב או בין אצבעות הרגליים.

על כדורי הרגליים (הרגליים הקדמיות).

על העקבים.

מה גורם ליבלות?

וירוס  גורם ליבלות. כאשר HPV חודר לחתך או בדק בעור, זה גורם לזיהום עור היוצר יבלת צמח. ייתכן שיחלפו חודשיים עד שישה חודשים לאחר החשיפה ל-HPV עד להופעת יבלות.

 

האם יבלות מדבקות?

יבלות מדבקות. הן מטפשטות ממגע ישיר עם HPV, דרך מגע עור לעור או שיתוף פריטים כגון נעליים, גרביים ומגבות. אם יש לך יבלת פלנטרית, אתה יכול להדביק את עצמך על ידי נגיעה ביבלת הצמחית עם חלק אחר של הגוף שלך.

HPV יכול גם להתפשט דרך משטחים נגועים, במיוחד אם הם חמים או רטובים. מומלץ לנעול נעליים או כפכפים בחדר הכושר, בבריכה הציבורית, בסאונה,או במקומות ציבוריים אחרים.

 

כיצד מאבחנים יבלות?

בדיקה ע"י רופא עור מומחה תאבחן מיידית את נוכחות היבלת.

איך מסירים יבלת ?

יבלות חולפות מעצמן לאחר שנה עד שנתיים, לאחר שהמערכת החיסונית נלחמת בנגיף. עם זאת, מכיוון שיבלות יכולות להתפשט, לגרום לכאב מומלץ לבצע טיפול. אפשרויות הטיפול ביבלת צמח כוללות:

טיפול בלייזר: ד"ר אלדר משתמש באור לייזר כדי לחמם ולהרוס את כלי הדם הזעירים בתוך היבלת. הטיפול מנתק את אספקת הדם, מה שהורג את היבלת. בדכ נדרשים מספר טיפולים עד שהיבלת חולפת, לעיתים נדירות ביותר יש זיהום מקומי, כאבים קלים שחולפים לאחר מספר ימים.

בטלפון  052-459-0032  |  באימייל Dreldar9911@gmail.comבהשארת פרטים כאן

וואטסאפ טלפון
+